Sekalung Kasih

Terima kasih diucapkan kepada mereka yang terlibat secara langsung dan tidak lansung dalam penciptaan blog ini. Terutama sekali kepada pensyarah kami iaitu Dr.Mawar Binti Shafei yang juga merangkap sebagai pendorong kepada penghasilan blog ini. Ucapan terima kasih juga kami ingin sampaikan kepada kepada rakan-rakan yang banyak memberikan sokongan dan tunjuk ajar dalam menyiapkan tugasan ini. Sekalung kasih ini ditujukan khas buat pembaca, peneliti dan kepada mereka yang mahu menjadikan blog ciptaan kami ini sebagai rujukan dan panduan dalam mengenali siapa sebenarnya Hamzah Hussain ini secara lebih mendalam.

Penghasilan blog ini diharap dapat dimanfaatkan sebagai bahan kajian dan penilaian yang sangat berkesan dalam meneliti aspek kematangan pengetahuan tentang karyawan negara dalam dekad-dekad tertentu.

Sebagai rujukan, blog ini adalah sebagai tanda ingatan dan perhargaan kami terhadap terhadap pejuang sastera yang tidak asing lagi dalam dunia kesusasteraan iaitu peneraju kepada ASAS'50 iaitu Hamzah Hussain. setiap perjalanan seni beliau khususnya dalam bidang penulisan cerpen dimuatkan ke dalam blog ini. Blog yang kami sediakan ini juga merupakan sebahagian daripada markah penilaian untuk subjek Cerpen Melayu (SKMM1043) semester ke-2 bagi sesi pengajian 2009/2010 di bawah Program Persuratan Melayu, Pusat Pengajian Bahasa, Kebudayaan dan Kesusasteraan Melayu (PPBKKM) Fakulti Sains Sosial Dan Kemanusiaan, Universiti Kebangsaan Malaysia.

Blog ini dinilai oleh Dr. Mawar Shafei iaitu selaku pensyarah bagi Kursus Cerpen Melayu (SKMM1043) yang juga merangkap Ketua Program di pusat pengajian kami. Latar blog ini meliputi latar belakang tokoh, perjalanan hidup, karya dan sumbangan serta anugerah dan pengiktirafan. Selain blog ini, terdapat blog-blog lain yang dikaji oleh kumpalan yang berada dalam program yang sama yang mengkaji tokoh seperti Ishak Haji Muhammad, A. Samad Said, Abdullah Tahir, Salmi Manja, Zaharah Nawawi, Awam il-Sarkam, Ali Majod, Usman Awang dan Mana Sikana.

Sebagai pelajar yang senantiasa menantikan sesuatu yang baru, pendapat yang bernas, kritikan yang membina, kami amat mengalu-alukan cadangan, kritikan, dan komen seperti itu daripada semua bagi memperbaiki lagi tugasan ini supaya lebih baik.

No comments:

Post a Comment